Vurdering for læring - VFL

Hasle skole har fokus på VFL (vurdering for læring). Tydelige læringsmål, kriterier og en vurderingsmetode som fremmer læring brukes bevisst i den daglige undervisningen. Elevene bevisstgjøres på hva de skal lære, og har lært. I denne bloggen deler jeg oppgaver og viser hvordan jeg bruker VFL i kunst og håndverkundervisningen.
For ordenskyld minner jeg om god folkeskikk når det gjelder å dele andre sine bilder og oppgaver offentlig (spørr om lov før du deler).


Kontakt meg gjerne på : Jorunn.stenodegard@gmail.com.

onsdag 1. februar 2012

4.TRINN SYR NÅLPUTER OG LÆRER SEG FORSTING OG KORSSTING.


















....og læreren syr bakstykke på alle nålputene (ca 60) :)
Hadde samme oppgave i fjor. Da fikk elevene sy på bakstykket selv :) Det var veldig stas siden de ikke hadde sydd på symaskin før, men litt vel mye stress for lærer`n...

MÅL:

Jeg broderer en nålpute.
Jeg lærer meg forsting (tråklesting) og korssting.

KRITERIER:

Jeg starter hver rad like langt fra kanten (”marg”).
Jeg bruker farger som passer sammen.
Jeg fester tråden pent på baksiden.

VURDERING:

Muntlig tilbakemelding fra lærer: To stjerner og et ønske.

Ingen kommentarer: