Vurdering for læring - VFL

Hasle skole har fokus på VFL (vurdering for læring). Tydelige læringsmål, kriterier og en vurderingsmetode som fremmer læring brukes bevisst i den daglige undervisningen. Elevene bevisstgjøres på hva de skal lære, og har lært. I denne bloggen deler jeg oppgaver og viser hvordan jeg bruker VFL i kunst og håndverkundervisningen.
For ordenskyld minner jeg om god folkeskikk når det gjelder å dele andre sine bilder og oppgaver offentlig (spørr om lov før du deler).


Kontakt meg gjerne på : Jorunn.stenodegard@gmail.com.

onsdag 9. november 2016

HØSTUTSTILLINGEN 2016 : SITTEUNDERLAG 6.TRINN

Sitteunderlag 6.trinn.

Første torsdag i november har det i over 30 år vært arrangert høstutstilling på Hasle skole.

Det er en utfordring at utstillingen kommer så tidlig i skoleåret, men tradisjon er tradisjon :) 
Vi prøver å vise fram produkter fra flere fag, men hovedtyngden blir fra kunst og håndverk timene.

Jeg starter med å vise fram noen bilder som var forarbeid til tova sitteunderlag på 6.trinn. Elevene brukte kunstbilder som inspirasjon. Små detaljer og reparasjoner er gjort med filtenål.

















Og her kommer noen av sitteunderlagene: 


















Ingen kommentarer: